De allra flesta verksamheter arbetar ständigt med att förbättra sin digitala synlighet. När det gäller att nå ut på sociala medier, väcka uppmärksamhet och lyckas hålla kvar intresset fungerar korta videor betydligt bättre än vanlig traditionell text. Varför är det så? Jo, helt enkelt därför att rörliga bilder kommunicerar betydligt starkare än text. Faktiskt behandlar vår hjärna bilder 60.000 gånger snabbare. Garuda JobSpots är ett verktyg som snabbt och enkelt utnyttjar videons stora potential när ni som verksamhet letar efter nya medarbetare.

Med Garuda JobSpots skapar du snabbt korta och tydliga videos skräddarsydda till sociala medier. Videorna vässar dina jobbannonser och kommunicerar direkt mot dina drömkandidater på LinkedIn, Facebook, din hemsida mm.

Videorna är korta, ca 30-45 sekunder och dess längd och format är som gjorda för att delas så att du kan nå ut till en ännu större målgrupp med dina jobbannonser.

De korta videorna hjälper er vässa formuleringen i era jobbannonser och kommunicerar direkt till en större grupp kandidater som ni annars kanske inte hade nått ut till på t.ex. LinkedIn, Facebook, er hemsida, olika jobbsidor mm. Videorna engagerar kandidaterna tidigt i jobbsökningsprocessen och tydliggör de viktiga vem-vad-hur- frågorna som kandidaterna har:

    • Vilken tjänst rör det sig om?
    • Vem kan söka den?
    • Hur söker jag den?
    • När ska min ansökan vara er tillhanda?

Garuda JobSpots stärker er employer branding

Formatet, syftet och den snygga visuella designen som följer med Garuda JobSpots ökar medvetenheten om ert varumärke som arbetsgivare. Det skapar publicitet och har en positiv inverkan på er employer branding och er digitala synlighet.

Läs mer om Garuda JobSpots och employer branding

Varför använder inte fler verksamheter videos i deras rekryteringsarbete? Av den enkla anledningen att det är både dyrt och tidskrävande. Ofta behövs en fotograf som både ska filma, redigera och färdigställa videon – en video som oftast bara kan användas i ett specifikt sammanhang. Dessutom kräver det även att både HR- och kommunikations/marknadsavdelningen deltar.

Snygga, färdigproducerade korta videor, klara inom 1-2 dagar – Garuda JobSpots är ett helt nytt koncept på marknaden och utvecklat av oss.

Trots den snabba behandlingstiden anpassas Garuda JobSpots för just er organisation – med er logo, era bilder och ert typsnitt och språkliga ton.

Kräver inga tekniska förkunskaper

Istället för att anlita en fotograf till att filma, redigera och klippa ihop en film du oftast bara kan använda i ett enda sammanhang, kan du med Garuda JobSpots själv göra en video som är klar att användas nästa dag. Med få rättelser kan ni dessutom snabbt kan använda videorna i många olika sammanhang. Processen från tanke till handling har aldrig varit kortare.

Klicka på ikonerna nedanför och se ett  av våra kundcases.

Så kommer ni igång

Prismodellen är enkel – ett lågt fast pris per år för obegränsat med videos.

I abonnemanget ingår förutom så många videos ni behöver på ett helt år även den support ni troligtvis inte kommer behöva.

Har vi väckt ditt intresse och vill du veta mer, så fyll i formuläret nedan så kontaktar vi dig så snart som möjligt.