Senaste inlägg

Vad är employer branding?

Employer Branding har varit ett av de mest omtalade begreppen inom marknadsföring, rekrytering och HR under många år. Kunskapsnivån och särskilt implementeringen och utförandet av employer brandingstrategin varierar dock en hel del verksamheter emellan. Det betyder i sin tur att...

Läs mer

Videoplatsannons– hur gör man?

Videoplatsannonser används fortfarande bara i begränsad omfattning. Därför kommer vi i den här artikeln titta närmare på hur du kan använda dig av video i dina platsannonser och hur du kan tänka kring ditt arbetsgivarvarumärke i det här sammanhanget. I...

Läs mer

Därför ska video vara en del av din employer brandingstrategi

Hur medveten är din organisation om att rekryteringsprocessen är en viktig del av er marknadsföring? Vid det här laget har nog de flesta inom HR och ledarskap insett vikten av ett grundligt förarbete tidigt i rekryteringsprocessen, liksom värdet av en...

Läs mer

Därför ska du använda ett kognitivt test i rekrytering

Användningen av test i rekrytering ökar alltjämt på den svenska arbetsmarknaden. Bland annat visar en Novusundersökning från Sveriges chefsorganisation Ledarna att andelen chefer som alltid använder någon form av test i samband med rekrytering fördubblats sedan 2014 samtidigt som andelen...

Läs mer

Undvik de vanligaste grodorna i platsannonsen 

Att rekrytera är en process som börjar långt innan själva platsannonsen ska utformas. Det bästa sättet att försäkra sig om att det blir rätt, är att utgå från en väl genomarbetad behovsanalys och kravprofil som utgår ifrån vilka behov och...

Läs mer

Motivation som strategi för att behålla medarbetare

Att inte bara attrahera rätt medarbetare, utan också att motivera och behålla dem, är i dag en fråga av yttersta vikt för nästan samtliga företag och organisationer. Samtidigt saknar fortfarande många arbetsgivare en tydlig strategi för hur detta ska gå...

Läs mer