Letar du efter ett verktyg som effektivt kan koppla Garuda Logiks kognitiva test till det faktiska jobbet och underlätta arbetet för rekryterande chefer, rekryteringsgrupp och dig själv?
Med vårt senaste verktyg, ”Analys av arbetskrav” för Garuda Logik, har vi utvecklat ett konkret och praktiskt underlag som kan fyllas i direkt eller utgöra stöd i dialogen med rekryterande chefer och rekryteringsgrupper.
Efter flera års arbete och analys av Garuda Logik har vi identifierat tre nyckelområden: ”Komplexitet”, ”Omfattning av ny kunskap” och ”Tid för att bearbeta ny kunskap”, som är särskilt betydelsefulla vid diskussion av arbetskrav och för att hitta rätt matchning mellan kandidat och tjänst. Områdena är beskrivna på ett sätt som gör dem lätta att tillämpa, oavsett om den rekryterande chefen har erfarenhet av Garuda Logik eller inte.
De tre områdena beskrivs nedan:
Med hjälp av ”Analys av arbetskrav för Garuda Logik” kan du effektivt identifiera och kommunicera de kompetenser och färdigheter som krävs i platsannonser, under intervjuer och i den efterföljande utvärderingen. Verktyget bidrar till att skapa en effektiv rekryteringsprocess, höja kvaliteten och minska fördomar genom ett lättförståeligt och intuitivt tillvägagångssätt.
Verktyget är gratis att använda – och du kan ladda ner det redan idag med hjälp av formuläret nedan. Vi står självklart till förfogande om du behöver stöd eller vill diskutera materialet mer ingående.