Vi arbetar kontinuerligt med att förbättra Garuda Universe. Detta för att göra det mer inspirerande, enkelt, intuitivt och värdefullt för dig som användare. I denna lite större uppdateringen av Garuda Universe har vi tagit fasta på den input som vi fått från våra användare samt feedback från respondenter.  Vi hoppas att du får glädje av uppdateringarna och du är naturligtvis alltid välkommen med frågor på info@garuda.se eller tel. +46 40 664 58 80.

Observera att det också finns ett antal uppdateringar för specifika personprofiler och verktyg:

Sök efter eller upprätta nya respondenter snabbare

Vi har uppdaterat instrumentpanelen så att du snabbare kan hitta respondenterna du söker efter eller upprätta nya.

Via vår nya sökfunktion kan du snabbt och enkelt söka efter den/de respondenter, utan att behöva hoppa till aktuell profillista. När du loggar in på Garuda Universe kommer du att hamna på översiktssidan. Där finns den nya sök- och skapa-funktionen mitt på sidan. Sök efter önskad respondent, ”Se alla respondenter” eller klicka på ”Ny respondent”, så kommer du snabbt och enkelt vidare.

 

Nu kommer Garuda Universe ihåg dina senaste sparade inställningar

Upprättar du respondenter en och en och blir trött på att behöva välja samma inställningar om och om igen?

Vi är väl medvetna om att detta varit frustrerande för alla er som kör mycket profiler. Av den anledningen är detta nu åtgärdat så att systemet minns dina senaste, sparade inställningar så du slipper gör om dem varje gång.

Garuda Universe kommer tex ihåg vilket frågeformulär och språk du använde senast, vilken deadline du angav samt vilken mall du använde till din e-post. Allt för att säkerställa snabb och effektiv administration och minska risken för att det blir fel.

Händelselogg över frågeformulär och respondent

I de fall du behöver dokumentation över när en respondent har loggat in i formuläret, tex om det är skickat en inloggning, om respondenten har börjat att fylla i eller stoppat efter viss tid etc…

Med hjälp av “Händelselogg över respondent” och “Händelselogg över frågeformulär” ger vi dig nu möjlighet att enkelt gå till botten med detta – allt i enlighet med ett av Garudas kärnvärden ”Öppenhet”. De två nya händelseloggarna kan aktiveras i alla dina översiktsbilder samt över alla respondenter.

Händelseloggarna över respondenter och frågeformulär finns tillgängligt i alla översiktbilder och för alla verktyg i Garuda Universe.

SERVICE MEDDELANDE: Översikt över respondenter som snart kommer att löpa ut

Vi introducerar ”Servicemeddelande”, som löpande håller dig uppdaterad kring vilka respondenter som är på väg att löpa ut i Garuda Universe – detta via e-post en gång per månad.

Varje månad får du automatiskt ett e-postmeddelande som håller dig uppdaterad med dina respondenter som står inför att överskrida utgångsdatumet. Mejlet skickas till din angivna e-postadress och innehåller både en översikt och antalet respondenter som löper ut samt instruktioner om hur du förlänger dina respondenter eller ändrar den aktuella kategorin.

Åtkomst till utbildningsmaterial online

Via ”Hjälp och material” kan hitta aktuellt utbildningsmaterial som används på våra certifieringsutbildningar samt övrigt material såsom mallar och workshops för olika processer. Logga in på Garuda Universe och hämta materialet redan idag!

Ny status för ”Skapat” frågeformulär

Vi introducerar en ny status ”Skapat” i Garuda Universe. Denna nya status använder systemet när du har skapat en respondent, men ännu inte skickat iväg frågeformuläret via Garuda Universe.

Den nya statusen är speciellt användbar om du tex använder dig av Grupputskick eller du lägger upp respondenter i förväg utan att skicka ut inloggningen. Dessa kommer då att stå med statusen ”Skapat”.

Nedan ser du de fem kategorierna som finns för “Status”:

Arkiverade och anonymiserade är dolda som standard

Arkivering och anonymisering är en av flera viktiga aspekter som Garuda Universe hjälper dig att hålla reda på. Löpande arkivering och anonymisering bidrar till GDPR-efterlevnad och säkerställer att du endast lagrar data som har ett syfte.

Dina listor i Garuda Universe kan innehålla många respondenter och efter önskemål från flera användare har vi nu dolt dina arkiverade och anonymiserade respondenter. Men oroa dig inte, du kan alltid visa dem i dina listor genom att aktivera dem via ”Filter”-funktionen.

Logga in med din e-postadress

Flera användare har efterfrågat möjligheten att använda sin e-postadress som användarnamn för Garuda Universe – och även om det redan är möjligt, vill vi gärna uppmärksamma dig på det igen.

  • Ny användare:
    Om du ännu inte har registrerat dig i Garuda Universe (valt användarnamn och lösenord), kan du välja att använda din e-postadress som användarnamn när du registrerar dig.
  • Befintlig användare:
    Om du redan är användare av Garuda Universe och vill ändra ditt användarnamn till din e-postadress, vänligen kontakta oss på info@garuda.se eller tel. +46 40-664 58 80. Att ändra sitt användarnamn är kostnadsfritt och görs inom några minuter.

Övrigt

  • Optimering av olika tjänster
  • Diverse fel och buggar
  • SMS-meddelanden kan nu innehålla mer än 160 tecken
  • Uppdaterade olika API-anrop och tillgänglighet för integration med andra HRIS/HRM-system
  • Löst utmaningen med datumformat när respondenter delade till ”Ny användare”

Kontakta oss gärna om du har frågor

Vi arbetar kontinuerligt med att förbättra Garuda Universe, för att göra det mer inspirerande, enkelt, intuitivt och värdefullt för dig som användare av Garudas verktyg och tjänster.

Vi hoppas att du får nytta av uppdateringarna vi och är givetvis tillgängliga för alla frågor på info@garuda.se eller tel +46 40 – 664 58 80.