Senaste inlägg

Rekrytering i sociala medier

För många av oss är sociala medier det första vi tittar på när vi vaknar på morgonen och det sista vi scrollar igenom innan vi släcker sänglampan på kvällen. Även om det finns några därute som lärt sig mästra skärmtidsdisciplinen...

Läs mer

Videoplatsannons– hur gör man?

Videoplatsannonser används fortfarande bara i begränsad omfattning. Därför kommer vi i den här artikeln titta närmare på hur du kan använda dig av video i dina platsannonser och hur du kan tänka kring ditt arbetsgivarvarumärke i det här sammanhanget. I...

Läs mer

Därför ska video vara en del av din employer brandingstrategi

Hur medveten är din organisation om att rekryteringsprocessen är en viktig del av er marknadsföring? Vid det här laget har nog de flesta inom HR och ledarskap insett vikten av ett grundligt förarbete tidigt i rekryteringsprocessen, liksom värdet av en...

Läs mer

Därför ska du använda ett kognitivt test i rekrytering

Användningen av test i rekrytering ökar alltjämt på den svenska arbetsmarknaden. Bland annat visar en Novusundersökning från Sveriges chefsorganisation Ledarna att andelen chefer som alltid använder någon form av test i samband med rekrytering fördubblats sedan 2014 samtidigt som andelen...

Läs mer

E-bok: Utforma en tydlig kravprofil – en viktig del i kompetensbaserad rekrytering

Kompetensförsörjningsfrågor och rekrytering är ständigt aktuella ämnen inom HR, och områden där det sällan lönar sig att ta genvägar. Genom att med utgångspunkt i kompetensbaserad rekrytering utforma en behovsanalys och kravprofil skapar ni de bästa förutsättningar för en lyckad rekrytering....

Läs mer

Undvik de vanligaste grodorna i platsannonsen 

Att rekrytera är en process som börjar långt innan själva platsannonsen ska utformas. Det bästa sättet att försäkra sig om att det blir rätt, är att utgå från en väl genomarbetad behovsanalys och kravprofil som utgår ifrån vilka behov och...

Läs mer