Senaste inlägg

FokusModellens olika karaktärer i nytt format

Nu är det dags att stifta nya bekantskaper då Garuda lanserar fler inspirerande bilder på de olika grundkaraktärerna i FokusModellen! Många är vi som lett igenkännande åt de talande bilderna på tex. Grundaren med dubbla säkerhetsbälten och som ställer sig...

Läs mer

Effektivisera återkopplingen utan att tappa kvalitet

Känner du ibland att tiden är knapp och att du hade behövt snabba på rekryteringsprocessen samtidigt som du inte vill tumma på kvalitén och riskera att resultatet och kandidaterna blir lidande? Då är du inte ensam. I den pressade vardag...

Läs mer

Videoplatsannons– hur gör man?

Videoplatsannonser används fortfarande bara i begränsad omfattning. Därför kommer vi i den här artikeln titta närmare på hur du kan använda dig av video i dina platsannonser och hur du kan tänka kring ditt arbetsgivarvarumärke i det här sammanhanget. I...

Läs mer

Motivation och FokusProfilen

Bekräftelse, hjälpsamma och trevliga kollegor, en bra chef, personlig och professionell utveckling – det är faktorer som hamnar i topp i nästan alla undersökningar som rör arbetsglädje och motivation. Problemet är bara att undersökningar som bygger på flera tusen respondenter...

Läs mer

Fokusprofilen och ditt affärsmässiga tankesätt

Enligt Torsten Ringberg, Pernille Rydén och Per Østergaard från Copenhagen Business School, kan man lite förenklat säga att vi i egenskap av anställda, chefer och företag har fyra olika tankesätt. Vårt tankesätt formar vårt beteende, och därför har vi mycket...

Läs mer

Hemmakontoret – inte bäst för alla

Av: Finn Havaleschka, Garuda Research Institute Under pågående pandemi har flera olika undersökningar om vårt arbetsliv presenterats. Gemensamt för de flesta är att de indikerar att många av oss arbetar både mer effektivt och trivs bättre på hemmakontoret än på...

Läs mer